משלוח חינם בקנייה מעל 229 ש״ח

הסל שלך

הסל שלך ריק

קולגן

מה זה קולגן, למה הוא חשוב ואיך אפשר לצרוך אותו?

כל מה שרצית לדעת על קולגן

קולגן הוא בין החלבונים הנפוצים ביותר בגוף האדם. הוא נמצא בכל רקמות הגוף, בין היתר, ברקמת החיבור, בעור, בעצמות, בגידים, ובשרירים, ותפקידו הוא להעניק גמישות וחוזק ברקמות הללו. עם הזמן, ובאופן טבעי, כמות הקולגן בגופינו פוחתת, וכתוצאה מכך, מתחילים להופיע קמטים על העור ועשויות להופיע תופעות נוספות כגון היחלשות העצמות וכאבים במפרקים.

במאמר נפרט מה תפקידו של הקולגן בגוף ולמה הוא הוא כה חשוב לבריאותנו וכיצד ניתן לצרוך ממנו עוד, גם כשהגוף מייצר ממנו פחות.

מה תפקידו של הקולגן בגוף שלנו?

לקולגן תפקידים רבים וחשובים בגוף, ביניהם:

  • חוזק ותמיכה לרקמות: קולגן הוא המרכיב העיקרי ברקמות החיבור והוא מספק להן את החוזק והגמישות החיוניים לתפקודן.
  • ריפוי פצעים: קולגן משחק תפקיד חשוב בתהליך ריפוי פצעים ובתהליכי תיקון רקמה פגועה בעור. הוא מסייע בבניית רקמה חדשה ותורם להתחדשות העור.
  • שמירה על בריאות העור: קולגן הוא המרכיב העיקרי בשכבת העור דרמיס. בשילוב עם חלבונים נוספים הקולגן תורם לחוזק וגמישות העור למראה עור רענן, בריא ומוצק.

איך משתנה קצב ייצור הקולגן בגופנו במהלך השנים?

ככל שאנחנו מתבגרים, ייצור הקולגן מואט וניכרים הסימנים אשר מעידים על היעדרו, למשל, הופעת קמטים ורפיון בעור הפנים. כמובן שגם להשפעות חיצוניות כמו חשיפה לקרינת שמש, זיהום אוויר, עישון ובכלל, אורח החיים, יש חלק חשוב בהופעת סימנים אלה. ככלל, ככל שמתבגרים חלה ירידה הדרגתית אך עקבית בייצור קולגן טבעי בגוף.

כיצד ניתן לצרוך קולגן?

 ניתן לצרוך את הקולגן במזון העשיר בחומצות אמינו הבונות את הקולגן, למשל:

  • עוף
  • דגים
  • ביצים

בנוסף, ישנם גם תוספי תזונה ותכשירים קוסמטיים לעור, למשל, קרמים, סרומים ומסכות שעשירים בקולגן.

מה הם יתרונות השימוש במוצרים המכילים קולגן?

היתרונות בצריכת קולגן הם רבים. לקולגן יש תכונות אנטי אייג'ינג ובמוצרי קוסמטיקה הוא תורם לגמישות וחוזק העור ומשמש גם כחומר סופח מים על מנת לסייע לשמירת הלחות הקיימת ולמניעת איבוד מים מן העור.

לסיכום

הקולגן הוא חלבון חיוני לבריאותנו. ככל שמתבגרים כמות הקולגן בגוף יורדת ובמקרים כאלה צריכה של מזונות עשירים בקולגן או תוספי תזונה עשויים לתרום לשמירה על בריאות העור ורקמות החיבור.

 

לכתבה הקודמת

Video

Use this section to promote a particular feature with editorial video.

Video

Use this section to promote a particular feature with editorial video.