משלוח חינם בקנייה מעל 229 ש״ח

הסל שלך

הסל שלך ריק

שמירה על שגרת טיפוח וניקוי עור הפנים

שמירה על שגרת טיפוח וניקוי עור הפנים

בבסיס כל שגרת טיפוח עומדת שגרת הניקוי היומיומית של עור הפנים, בבוקר ובערב. מטרת ניקוי הפנים הינה הרחקת לכלוך כגון: חלקיקי אבק, חול, פיח, שאריות של חומרים קוסמטיים ומוצרי איפור, חלב המופרש דרך קבע מהעור, זיעה, תאים מתים וכדומה. חשוב לשמור על עור הפנים גם בהקשר לעונות השנה: בקיץ, חשיבות הניקוי עולה בעיקר בשל הצורך לשמור על העור מנזקי השמש, החום והזיעה, בעוד בחורף חשוב להזין את העור בלחות גבוהה על מנת למנוע היווצרות יובש, אדמומיות ועוד.

פעולת הניקוי מאפשרת לעור לספוג בצורה אפקטיבית יותר רכיבי לחות והזנה. לשגרת הניקוי היומיומית מומלץ להוסיף פעולת ניקוי עמוק יותר (פילינג) פעם עד פעמיים בשבוע.

חשוב לזכור שהעור נחשף לפגעים שונים לאורך השנים: נזקי השמש, זיהום אוויר, חומרים כימיקליים ופגעים אחרים, לכן ישנה חשיבות רבה לשמירה על עור פנים נקי ובריא כבר מגיל צעיר. ההמלצה היא לאמץ שגרת ניקוי יומיומית, בוקר וערב, על מנת להפחית נזק לעור הפנים בגיל מבוגר יותר כדוגמת פיגמנטציה, קמטים, פצעונים ועוד.

ד"ר סטמפלר, מומחה למחלות עור ומין ויועץ למותג דוקטור עור, מציג מספר טיפים לניקוי עור הפנים בתקופת הקיץ:

•    רופאי העור מגדירים את סביבת עור הפנים כ"סביבה חומצית". הכוונה היא לכך שרמת ה-pH (חומציות) נעה בדרגה של בין 5-6. לכן, בעת בחירת מוצרי הניקוי, חשוב לשים לב ולבחור במוצרים השומרים על סביבת חומציות מאוזנת בעור, ברמת חומציות שבין 5-6. מוצרים אלו מכילים ליפופילים, המוגדרים כחומרים "אוהבי שומן" הנדבקים למולקולות השומניות, ממיסים את הלכלוך שעל העור ומחזירים לעור את הלחות שהוא זקוק לה.

•    מוצרי ניקוי שרמת החומציות שלהם גבוהה מ- pH ברמה 5-6 שישולבו עם המים, המכילים אחוז גבוה של מלחים, עלולים לגרום לעור להתייבש אף יותר ולכן אינם מומלצים לשימוש.
 
•    מומלץ לעשות שימוש באל-סבון, כיוון שהוא שומר על האיזון הטבעי של העור ולא פוגע בחומציות שלו, בעוד הוא מסיר את שכבת השומן המלוכלכת. חשוב לזכור שאין צורך לשפשף ולקרצף את הפנים, אלא לנקות ולנגב אותם בעדינות.

•    לצד הניקוי באל סבון חשוב להשתמש גם בסבון פילינג פעם עד פעמיים בשבוע. מטרתו של הסבון היא לבצע ניקוי יסודי של עור הפנים, להסיר את התאים המתים ולגרום לתאי העור להתחדש בכל ניקוי.

•    כדאי לבדוק בעת הקנייה כי הסבון אינו מכיל חומרים שעלולים לגרות את עור הפנים ולפגוע בו, כמו חומרים המכילים בושם, חומרי צבע ועוד.

•    מומלץ לבצע עיסוי של הפנים באמצעות כריות האצבעות מספר פעמים בשבוע. 

•    לאחר השטיפה מומלץ לייבש את הפנים בעזרת מגבת נקייה ורכה. 

•    לאחר ניקוי הפנים, יש להקפיד למרוח קרם לחות המותאם לסוג העור כדי לשמור על גמישות עור הפנים ולהעניק לו לחות והזנה. לרוב, קרם הלחות מכיל גם מסנן קרינה, כך שהרווח הוא כפול.

•    כדאי מאוד להקפיד לבחור מוצרים המכילים אחוז גבוה של לחות, כיוון שהם שומרים על האיזון הטבעי של העור.  

•    לצד שגרת הניקוי חשוב לשמור על שגרת טיפוח נכונה. מריחת קרם יום וקרם לילה על עור הפנים תעלה את רמת הלחות בעור, תזין אותו ותעניק מראה זוהר וצעיר.

•    חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח של עור הפנים הוא טיפוח אזור העיניים. מריחת קרם עיניים בעל SPF באופן יומיומי תסייע למניעת היווצרותם של קמטים סביב אזור העיניים ותשאיר את האזור מוזן בלחות ומוגן מנזקי השמש.

•    חשוב לזכור כי בין אם מדובר בעונת החורף או הקיץ, אחד האזורים שנפגעים ביתר קלות ממזג האוויר הוא אזור השפתיים, כאשר הפגיעה נראית ברוב המקרים בצורת יובש, אדמומיות ולעיתים אף סדקים. ההמלצה היא להצטייד בשפתון שיעניק לחות אינטנסיבית לשפתיים לצד הגנה מקרני השמש, המפציעות לעיתים גם בעונת החורף.

•    תכשיר טיפוח נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו הוא הסרום. תפקידו של הסרום הוא להחליק ולטשטש את קמטי ההבעה הנראים לעין בפנים ומסביב לעיניים. שימוש בסרום יסייע באופן מיידי להחלקה ולהרגעת עור הפנים ויוכל להעניק לעור מראה קורן וזוהר. ההמלצה היא למרוח את הסרום על עור הפנים ומסביב לאזור העיניים לאחר ניקוי יסודי של העור בוקר וערב.

לכתבה הקודמת
לכתבה הבאה